3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Αδελφότητος Υδραίων Αθηνών
ΘΕΜΑ: "Πώς μπορούμε να κάνουμε την κρίση ευκαιρία" Συμπεράσματα Συνεδρίου ...εκτός των άλλων κρίσεων υπάρχει και κρίση εμπιστοσύνης, ενώ τα ενιαία νομίσματα έχουν σχέση με τα πολιτικά συστήματα εξ ου και η εμπιστοσύνη στο χρυσό. Βαρουξάκης Ίων - Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της FreeseasΞεχώρισε τα θέματα της ναυτιλίας σε Ελληνικά και διεθνή, διαβλέπει ότι η Ελληνική ναυτιλία θα βγει δυνατότερη από την παρούσα κρίση σε συνδυασμό με τις επενδύσεις των πλοιοκτητών σε πλοία νέας τεχνολογίας ενώ δεν παρέλειψε να θίξει το πρόβλημα της πειρατείας. Δέχθηκε παρέμβαση του Υδραίου πλοιάρχου Ευαγγέλου Τσιγκάρη -προέδρου της Λέσχης αποφοίτων της Σχολής της Ύδρας- για τη θέση των εφοπλιστών στο πρόβλημα της αδυναμίας ναυτολόγησης των δοκίμων πλοιάρχων για την εκ του νόμου προβλεπόμενη θητεία τους σε πλοία με Ελληνική Σημαία πριν το πέρας των σπουδών τους. Λασκαρίδης Πάνος - Εφοπλιστής, Γενικός Γραμματέας της "Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών" Διόγκωση του δημοσίου εκ του πελατειακού πολιτικού συστήματος, ύπαρξη προοπτικών ανάκαμψης εφ'όσον ακολουθηθεί η πραγματικότητα ενώ είναι ορατές προοπτικές ανάτασης. Αναφέρθηκε και στο πρώην ΥΕΝ για το γεγονός ότι και όταν υπήρχε, η αντιμετώπιση του και η μη αυτοτέλειά του τουλάχιστον σε οικονομικά θέματα, καθιστούσε τη λειτουργία του προβληματική. Σημείωσε ότι η ναυτιλία προσφέρει τα μέγιστα στην εθνική οικονομία και ζήτησε η πολιτεία να προσέξει περισσότερο τα θέματα της ναυτιλίας, αποφασίζοντας την άμεση επανασύσταση του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας μαζί με το Λιμενικό Σώμα. Ανδριανόπουλος Ανδρέας - τ. Υπουργος Μίλησε για τις Παράμετροι και αναγκαιότητα απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών, ναυπηγική βιομηχανία και ανυπαρξία προοπτικών εκ της μη ύπαρξης υποστηρικτικών βιομηχανιών όπως κατασκευή ναυτικών μηχανών και εξοπλισμού των ναυπηγούμενων πλοίων. Αναφέρθηκε ακόμη και στα προβλήματα χρηματοδότησης των επενδυτικών προγραμμάτων των ναυτιλιακών εταιρειών από τις τράπεζες, λόγω της κρίσης. Τόνισε, επίσης και το γεγονός ότι ήδη υπάρχουν πολλά πλοία που «μπαίνουν» στη θάλασσα και είναι άγνωστο εάν η αγορά θα τα απορροφήσει και πότε. Μπάνος Γιώργος - George Moundreas & Company S.A. Ανάλυση χρέους παγκοσμίως, όλες οι αναπτυγμένες χώρες έχουν υψηλά χρέη. Ναυτική παράδοση - ναυτικό επάγγελμα - αναβάθμιση εκπαίδευσης. Αναφέρθηκε στους τρόπους που μπορούν να συμβάλουν για την αντιμετώπιση του χρέους και την αύξηση των ρυθμών ανάπτυξης της εθνική οικονομίας συνδέοντας περαιτέρω τη ναυτιλία με την ελληνική οικονομία, μακριά από γραφειοκρατικά κωλύματα. Μερίκας Ανδρέας - Πρόεδρος τμήματος Ναυτιλιακών σπουδών Πανεπιστημίου Πειραιά Συμβολή της HELMEPA στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, τρόποι και ενέργειες προς περιβαλλοντολογική ευαισθητοποίηση της Ελληνικής κοινωνίας και ειδικά των νέων. Αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες της HELMEPA για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος καθώς και στη σημαντική προσοχή που θα πρέπει να δείχνουν οι ναυτιλιακές εταιρείες αλλά και η διεθνής κοινότητα για καθαρές θάλασσες. Μπατσαρά Ελισσάβετ - Helmepa Αναφέρθηκε στους χαμηλούς ναύλους που ίσα - ίσα καλύπτουν τα έξοδα, στην προβληματική τραπεζική χρηματοδότηση λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας παγκοσμίως και στην ανάπτυξη των ναυπηγείων της Κίνας η οποία όπως διαφαίνεται ότι θα επιτείνει την προσφορά πλοίων στη αγορά. Την κρίση θα κάνουν ευκαιρία οι έχοντες ρευστότητα. Επίσης αναφέρθηκε και στα προβλήματα χρηματοδότησης που έχουν ανακύψει από την πλευρά των τραπεζών καθώς μειώνεται το ενδιαφέρον τους για τη ναυτιλία. Πατέρας Γιάννης - Commercial Director της Eurobulk ltd. Πιθανότητα νέων εταιρικών προγραμματισμών προς αντιμετώπιση της υπερπροσφοράς πλοίων ξηρού φορτίου και του περιορισμού των τραπεζικών πιστώσεων και απαιτούμενες κινήσεις της πολιτείας προς μείωση του κόστους των υπό Ελληνική σημαία πλοίων. Αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου ώστε η ελληνική σημαία να γίνει πιο ελκυστική για τους Έλληνες εφοπλιστές. Χατζηιωάννου Β. Πόλυς - Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Safety Management Overseas S.A. Αναφέρθηκε στην πορεία των ναύλων, σε συνδυασμό με την είσοδο στην ενεργό δράση πολλών νέων πλοίων, όλων των κατηγοριών και των ειδών. Ανέδειξε τα προβλήματα που εντοπίζονται σε κάθε κλάδο - δεξαμενόπλοια, ξηρού φορτίου, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LNG - από την αύξηση του αριθμού των πλοίων και της προσφερόμενης χωρητικότητάς τους καθώς και πως αυτές οι δυο παράμετροι επηρεάζουν την πορεία των ναύλων. Επίσης έδωσε ενδιαφέροντα στοιχεία για τις αυξομειώσεις της χωρητικότητας των πλοίων ανά κλάδο και τις προοπτικές που υπάρχουν εάν καταγραφεί μείωση χωρητικότητας με την απόσυρση των παλαιών σκαφών. Κοτζιάς Γιάννης - Intermodal Shipbrokers Co. Είπε ότι το πλοίο είναι οικονομικός αιμοδότης πολλών επαγγελματικών ειδικοτήτων. Σχολίασε την ενασχόληση μη ειδικών πολιτικών προσώπων, σε θέματα ναυτιλίας, προοπτικές ενεργοποίησης του ναυπηγικού κλάδου στην ανάπτυξη της χώρας, δυσμενής αντιμετώπιση ναυτικών από φορείς. Έθιξε τις παρενέργειες που δημιουργούν οι μη εποικοδομητικές παρεμβάσεις φορέων στον Ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα της Ελλάδας. Τσιγκάρης Δημήτρης - Πλοίαρχος - Στέλεχος ναυτιλιακών εταιριών Αναφέρθηκε σε μελέτη του πανεπιστημίου Αιγαίου για την προέλευση των σπουδαστών των ναυτικών Σχολών σημειώνοντας ότι απαιτείται καλύτερος συντονισμός ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των νέων που θα επιλέξουν το ναυτικό επάγγελμα. Μπίσιας Ηλίας - Διευθυντής Ναυτικών Χρονικών - Ερευνητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου Το Yachting σε αριθμούς, προβλήματα του κλάδου στη Ελλάδα και παρομοίωση του με ασθενή στην εντατική. Πρότεινε την ανάπτυξη τμημάτων εντός εμπορικών λιμένων νησιών, για πιο οργανωμένη φιλοξενία τουριστικών σκαφών και άρα οικονομικά αποδοτικότερη - αύξηση χρεώσεων. Σημείωσε ότι η σωστή και οργανωμένη ανάπτυξη Μαρινών συμβάλλει σημαντικά στην άνοδο των τοπικών οικονομιών με την απράλη αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που διαθέτει η κάθε περιοχή. Κανάρης Θρασύβουλος - Διευθύνων σύμβουλος all4yachting.com Καυτηρίασε τις δυσλειτουργίες και αγκυλώσεις του κλάδου θαλάσσιου τουρισμού. Αναφέρθηκε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου με την παροχή κινήτρων και μείωση της φορολογίας των τουριστικών σκαφών. Έκανε, επίσης, προτάσεις παρόμοιες με του κ. Κανάρη. κ. Κωνσταντάκης |
Χορηγός
Υποστηρικτές |